Min julhelg!

Tjingeling :)

Jaa nu är julen över kan man nästan säga eftersom det är den 27 december. Snart fyller jag år..By the way!
Jag tänkte berätta lite om hur min julhelg har varit, började egentligen den 23 december med lite jobb från 8 till 12.40 ungefär. Sen gick jag hem och slog in de sista julklapparna och efter en liten stund kom H hem från stan och då skulle vi klä vår gran. Vår fula plastgran.. Men vi är nöjda med resultatet ändå..
Sen vid 4 tiden började vi köra mot Lidhem och till H föräldrar för att klä granen där och rimma till julklapparna!
Mycket trevlig kväll och mycket alkohol, kanske lite för mycket till och med..

Julaftons morgon vaknade jag vid tio i sju som jag skulle och då fick jag se en julklapp vid änden av sängen. Det var en mycket fin bolero i grått, använde den sedan resten av julafton :)
Först var det lite tilltugg hos H farbror vid kvart över åtta men vi kom för sent så vi var inte där förrän vid tjugo i nio.
Och vid 9.00 så skulle vi vara hos H faster och äta jul frukost.. Det var väldigt trevligt och efter det körde jag vidare till morfar och sen bort till Svensgård där vi skulle fira med mina kusiner, farmor och farfar och övrig släkt på pappas sida.. Det var en rikigt bra dag och lång blev den. Trodde jag skulle somna sen när jag skulle göra ut till Lidhem igen efter att ha varit borta hos morfar en liten stund.. Men det gick bra och när jag kom fram blev klappöppning där och sen var det dags att sova..

På juldagen var det middag hos morfar med torsk, potatis, vit sås och gröna ärtor. Favorit efter att Mormor gjorde detta varje jul..
Efter det blev det lite drickande hemma i Vislanda och sen åkte vi ner till Grimslöv och ladan där det var lite fest Mycket trevlig kväll.. Mådde inte så bra dagen efter bara!

Annandag Jul var det middag igen fast hos farmor och farfar, mycket gott och efterrätten var super.. :)
Efter det var det vidare till Lidhem för att fira jul med H morfar, var mycket trevligt dock var jag super duper trött och trodde nästan jag skulle somna när vi körde hem. Men eftersom jag körde så fick jag koncentrera mig extra noga.. När vi väl var hemma drack vi lite vin och sen gick vi och la oss.. Skönt att få sova :)

Det har varit en händelserik jul och väldigt trevlig sådan.
Nu ska vi bara se vad som händer på Nyår ..

Hoppas ni får en skön dag!
Loove/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0