Familjen- Vad ska hända?

Okej nu är det såhär att för ca 1 år sedan började min pappa arbeta i Norge för VPM och jag kan komma ihåg alla de känslorna och tankarna man hade då.
Man undrade ju såklart Hur det skulle bli mellan sina föräldrar, Hur hans resande skulle påverka oss, Kommer pappa flytta till Norge nu och lämna oss här?
Många var funderingarna och tankarna men dessa har löst sig riktigt bra men jag tycker fortfarande synd om Mamma.
I början bodde jag ju fortfarande hemma och min syster och jag delade på att ta hand om katterna, hundarna och övriga sysslor hemma för att hjälpa mamma. Men nu när jag har flyttat till Henke kan jag inget annat än att tycka synd om min syster som har så mycket att göra och tänka på. Jag hade gärna hjälpt henne med hundarna, katterna och de övriga sysslorna om det hade passat, men det är ju såklart typiskt mig att inte har tid till något annat än skola, gympan och sysslorna här hemma som bara ligger och väntar dag ut och dag in.

Men det kommer bli ändring på det nu för imon åker Mamma och Pappa till Stockholm för att sedan åka vidare till Enköping där Mamma kommer att börja läsa igen på ett univesitet. Kan ni tänka Er?
Så vem kommer att bli själv nu i två veckor innan Mamma kommer tillbaka jo min Syster..=/
Hur ska hon klara sig? Vad ska hon göra på dagarna efter skolan? Vad ska hon göra om jag nu flyttar igen?
Usch vill inte tänka tanken ens, den får mig gråtfärdig..=(

Syster ska i sin tur börja ett gymnasie i Norrköping till hösten. Långt åt fanders ska hon =(
och vem blir det då som kommer att få ta hand om hundar, katter och övriga sysslor hemma hos dem jooo JAG..=/ Inte nog med att jag har ett hushåll som jag ska ta hand om nu får jag två på mina axlar och det blir bara tyngre och tyngre eftersom jag har skola och gympan också. =/ Mycket jobb för en liten människa..
Usch hur ska detta sluta och vad ska hända med det såkallade starka bandet i Familjen???
Det känns så jobbigt och det är precis som om hela mitt liv kommer att förändras och jag vet inte om det är till något bra eller dåligt? Om det finns en Gud eller vad som helst som kunde ge mig något som helst tecken på att allting kommer gå bra så vet jag att det kommer gå bra och då slipper jag oroa mig för min familj varenda minut..=/
Familjen är ju ändå det enda som är starkast till slut vad som än händer med den så finns den alltid där.
Var man än bor eller hur man än lever så har man alltid någonting att återvända till, det behöver inte alltid vara sin familj utan det kan även vara en person eller en plats bara någonting som får en att glömma och se ljust på saken istället och det tror jag att alla har..=)
Men det jag har lärt mig är att man ska ta vara på varenda lediga minut åt sin familj för en dag kan det bara ta slut på knappt några sekunder. Det är hårt att säga så men det är ju sanningen..Tyvärr är det så!

Nu har jag lättat mitt hjärta och jag hoppas att jag inte uttråkade er..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0