Kladdkakemuffins

Hej igen=)
Det blir många inlägg idag, men det gillar vi!
Jag har varit i affären och köpt lite ingredienser till kladdkaka, men det blev kladdkakemuffins istället..
Jag har en sambo som inte riktigt gillar kladdkaka, och jag tänkte att jag kanske kunde lura honom att äta muffins istället.
Evil Genies..=) Hahha!

Det du behöver är;
- två bunkar
- en plåt
- muffinsformar
- elvisp
- 2 ägg
- 3 dl socker
- 1 ½ tsk vaniljsocker
- 4 msk kakao
- 100 g smält smör
- 1 krm salt
- 1 ½ dl vetemjöl

Först tar du och knäcker äggen och häller i sockret i en bunke, under tiden kan du smälta smöret.
Sen tar du en annan bunke och häller ner vetemjölet, vaniljsockret, kakaon och saltet. När du har vispat äggen och sockret pösigt häller du i lite av de torra ingredienserna lite i taget och till sist häller du i det smälta smöret.
När du har gjort det tar du två skedar och lägger en klick i varje form. Det räcker med en sked smet i varje, de blossar upp ganska mycket i ugnen sen. Ugnen ska vara på 150-175 grader och de ska vara inne i ca 20-25 minuter.

Ganska enkelt och det blir riktigt gott, om du ska bjuda på dessa, kan det vara fint med lite grädde och jordgubbar på för att smycka dem lite extra.. =)
Lycka till med bakandet!
Loove/ Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0