Lugn Dag Hemma

Idag är jag hemma från skolan, har fått ta en dag ledigt för att kunna ta det lugnt och bara ta hand om mig själv
vilket är super skönt, kan plugga i min egna takt och kan göra alla de saker som jag egentligen inte hinner med när jag har skola hela dagarna så jag kände att detta behövdes nu.

Vaknade vid 10.15 idag och då började jag med att gå en runda, och nu lagar jag middag till H som kommer hem snart.
Han ska äta lunch hemma idag, mysigt..
Till middag blir det spaghetti och hamburgebiffar.. Mums.. Kanske inte det nyttigaste men man blir mätt i alla fall.
Det är det viktgaste för mig, man behöver inte äta så himla nyttigt, bara man motionerar efter.
Motion är det viktigaste nu i livet eftersom man äter så mycket socker och fett..
När jag hör fett och socker tänker jag direkt på diabetes och det är en sjukdom jag absolut inte vill ha, och för att inte få den går jag en runda varje dag (eller försöker göra det varje dag), men vissa dagar så har man för mycket och hinner inte riktigt med det.. Men då kanske man inte heller behöver äta något onyttigt som t ex godis och allt det där man tycker är såå gott.. Motionera mera..!

H kom hem och vi åt en trevlig middag tillsammans..=) jag hade dukat och serverat maten på faten och hällt upp saften i glasen och allt var förberett..=) Fick inte ens ett tack.. =/ lite tråkigt men men kanske blir ett tack sen när H kommer hem.
Emilia kom också och hälsade på, mycket glad blev jag och vi pratade lite och sen skulle hon vidare till skolan. Tack för den lilla pratstunden vi hade..

Nu har jag precis diskat och plockat undan lite, ska kanske upp och träna senare..=) Behöver nog det också idag..
Hs kusin kommer snart också..

Men innan dagen är slut ska jag i alla fall hunnit med:
1. Plugga lite konferens och reception
2. Åka ner till affären och handla
3. Ta ut pengar på banken
4. Ge hundarna mat hos syster
5. Tvätta


   Hello Mee


Jaa de får räcka för stunden faktiskt.. Kan inte göra hur mycket som helst då blir det bara jobbigt och tråkigt..

Men ni får ha en bra dag så länge så hörs vi kanske senare ikväll.

Nu ska jag göra kaffe och sen ska jag titta till tvätten..=)
Looove// Malin


Kommentarer
Postat av: joanna

baah jobbigt att röra sig ju^^

2009-03-11 @ 07:12:21
URL: http://bumbipower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0