Melodifestivalen chockade mig totalt!

Jaaa igår var det ju FINAL i Melodifestivalen, och låt mig säga så här, det var verkligen en chock att Malena gick vidare!
Jag trodde aldrig att en operakvinna skulle göra så gott intryck på Sveriges befolkning.
Men jag tycker ändå att det var ett bra val, det är en låt som sticker ut och det blir inte samma sak som om vi hade tagit med EMD eller Måns det är för vanligt för Eurovision, i och med att Lordi kunde vinna behöver vi verkligen ett bidrag där det är lite ovanligheter och olikheter.
Det är lite tråkigt att vi måste kval in till Eurovision men det kommer nog ordna sig nu när vi har skickat iväg detta bidraget, jag tror i alla fall att det har större chans att gå vidare än t ex Caroline af Ugglas,
om ni frågar mig så tycker jag att den inte platsade i Melodifestivalen men
den var ändå en mycket bra och känslosam låt.
Jag förknippar Melodifestivalen med att det ska vara pampigt, svängigt och roligt,
men under de senare åren har det helt förändrat melodifestivalens karaktär.
Alcazar är en grupp som jag verkligen förknippar med Schlager, och de hade en mycket bra låt men sen tror jag att de hade varit samma sak som de andra bidrag vi har skickat iväg tidigare till Eurovision,
alla verkar ha samma melodi. 
Men med Malena i toppen nu tror jag att det verkligen kan gå långt..! SÅ GO GO MALENA!!


Ha en bra dag!
Loove // Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0