Student 2009

Idag har jag faktiskt börjat tänka mer på studenten än vanligt, jag har till och med provat en vit klänning idag..!
Men den passade inte mig, jag ska inte ha en vit klänning på mig, vissa kanske tycker att det på studenten ska vara vit klänning, men jag tycker att man ska ha på sig det man känner sig mest bekväm i.
Det finns till och med dem som vill ha svart på studenten och visst det är väl okej det är ju deras val..
Jag skulle gärna vilja ha en cremefärgad, ljusrosa eller blommig klänning, bara någon som jag tycker jag kommer passa i. Och det är svårt när man är M-L size.. Vissa klänningar är för stora vid bysten eller vid gumpen och i vissa får man dubbelbröst i och i andra sitter det för tight vid magen så att man inte kan andas..
Jag vill ha någon som är tight vid bysten (inte för tight så jag får värsta push-upen) och sen att det ska falla ner en bit ifrån magen, man kan ju säga att det ska vara ballongliknande klänning..! Jag har kollat lite på Nelly och hittat några fina klänningar där, men sen är det ju det med storlekarna, jag vet ju inte om de passar eller inte. Det känns så svårt att hitta den rätta som passar just mig och min kropp. Varför ska det vara så himla svårt att hitta en bra klänning?

Sen hur ska man ha håret, nedsläppt kanske? Det är nog lättast i och med att mössan kommer att sitta på hela dagen.
Men man kanske skulle kunna fixa en cool  frisyr sen när man åker in till stan och festar tillsammans med de andra som också har tagit studenten, kommer bli den roligaste dagen i mitt liv och något som jag har lovat mig själv är att jag ska minnas denna kväll resten av mitt liv, inte som ett stort svart hål. 

Ojoj det är faktiskt inte så lång tid kvar nu! 
Man glömmer faktiskt bort det lite eftersom det är så mycket i skolan just nu. 
V 14 har vi  nationella prov i Svenska, projektrapporten ska vara inlämnad, dag x mässan i Tipshallen i Växjö och förberedelser inför mässan dagen innan. Varför läggar man det på samma vecka, fattar de inte vilken press det ger en.
Förstår inte hur de tänker ibland???

Det är alltså 2 och en halv månad kvar till jag tar studenten och mycket ska göras innan dess.
Jag ska hitta klänning och skor..
Flytta till Vislanda i lsutet på Maj. Köpa inredning m.m
Fixa studentfest för släkt och vänner. Planera den tillsammans med mina föräldrar.
Göra klart allt i skolan.
Komma på vad jag ska göra efter skolan.
Fixa sommarjobb.
Leva i nuet ska jag försöka göra också!


 Vad gömmer sig i denna låda? hihi!

Oboy vilket liv man lever egentligen!
Men all denna möda är verkligen värt det för jag ska ha den roligaste dagen någonsin den 5 JUNI 2009
FÖR DÅ TAR JAG STUDENTEN!!

Nu ska jag titta på klänningar och se om jag hittar någon bra!
Förresten om ni vet någon sida som har fina studentskor och så vidare, kommentera gärna då så checkar jag den sen=)
Ha en bra kväll..!
Loove // Malin


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0