Vill ha Vår och Sommar nu!

Idag hade jag fått hem HM katalogen där det stod vår och sommar 2009.. åhh vad härligt med vår och sommar tänkte jag, tittade ut genom fönstret där jag möter kyla, rusk och blåst.. Varför blir det inte vår? Det skulle ju bli mer vårväder nu.
Eller man hoppades på det i alla fall..
Det blev ju inte bättre när jag öppnade katalogen och såg alla dessa otroligt fina vår och sommarkläderna.
Bikinis, skjortor i olika längder, shorts, linnen och fina klänningar. Åhh alla dessa väskor som kommer..=)
Vilka härliga färger.. Jag har verkligen blivit ett riktigt väskfan på senaste tiden.
Det finns så mycket som man vill ha, men kan inte få på grund utav pengar.. Vill ha mer pengar.
Kan man inte bara få vinna flera miljoner på lotto eller något? Det skulle lösa det mest, men inte allt.. Som sagt allt går ju inte att köpa för pengar. Eller kan man det?

Jag har funderat lite på hur jag ska lösa min shoppinghunger. Jag får ju som sagt inte köpa något alls nu tills det att vi har kommit igång riktigt med lägenheten och alla de saker som vi ska köpa för att verkligen göra den till vårt hem.
Så inte kläder, smink eller smycken på flera månader.. Tänk er att jag faktiskt håller detta än så länge.
Både jag och H  har faktiskt kommit på ett system som vi tror ska funka. Det är att lägga några hundralappar varje månad för att sedan kanske ha fått upp till några tusen som vi kan handla saker till lägenheten för. Det kanske fungerar i alla fall.
H har redan varit duktig med det, men jag ligger lite efter, har ju frisör tid nu på torsdag som kommer att kosta lite..
Men det är smällar man får ta, vill man vara fin i håret så måste man göra allt för att få det. Håret är ju en del av mig.
Sen kan man faktiskt unna sig den lyxen, för det är faktiskt ren lyx för mig att få gå till frisören och göra det man har planerat så länge. Tänk andra går och får sina naglar fixade, andra går och shoppar för flera hundra flera gånger i veckan, andra har pengar till att gå till frisören varannan månad och vissa ha råd att åka utomlands flera gånger per år. Det är lyx för mig också.. Men när man inte ha bra ekonomi och verkligen behöver pengarna tycker jag att man kan unna sig de saker som verkligen får en att trivas med sig själv. Det spelar egentligen igen roll vad det är man gör, bara man gör det för sitt eget bästa. Då kommer man må bättre och känna sig mer självsäker. Jag tror i alla fall att tjejer/ kvinnor behöver unna sig något för att känna sig bra med vad de gör inte bara för sig själv utan för andra också.
Man vill visa sig värdig på något sätt och jag tänker unna mig en frisör tid..

Jag var faktiskt och solade idag, det var flera månader sen jag solade sist, jaa det var faktiskt sen jag opererade axeln. Det är faktiskt 2-3 månader sen och jag unnade faktiskt mig själv detta idag och det fick mig att må bra för en stund. Men den stunden kan vara så värdefull för någon som inte alls mår bra eller har mycket att göra och mycket att tänka på.
Jag märkte faktiskt att det var längesen jag solade för första gången blev jag riktigt varm så att jag svettades och det brukade jag faktiskt inte göra tidigare när jag solade flera gånger i månaden. Men vet ni det var faktiskt skönt. Jag kände mig så vacker och frisk på något sätt.. Jag låg bara där under och släppte allt runt omkring mig och just då vid det ögonblicket fanns det inga hinder, inga snesteg och inga negativa tankar, och just då mådde jag bra, något som jag inte gjort på några dagar nu. Allt var bara så härligt och skönt, och jag har bestämt mig för att jag ska unna mig åtminstonde en sak varje månad, det behöver inte handla om pengar utan det kan egentligen vara vad som helst, lägga en ansiktsmask, måla naglarna, göra ett fotbad jaaa vad som helst..

"GÄSP"
Nehe mina vänner nu är det dags för mig att gå till kojs.=) God natt och ha en fortsatt trevlig kväll så hörs vi imorgon.
Loove/ Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0