Vuxenlivet är inte så långt bort ändå!!

Usch jag har börjat tänka på hur mitt liv kommer se ut utanför skolans väggar? Hur kommer jag leva?, vad kommer jag jobba med?, Kommer jag ha bra lön? Kommer jag att få jobb direkt efter studenten?
Usch vad många frågor som snurrar i huvudet på mig just nu.
Konstigt att tiden kan gå så fort och ändå märker man inte av den..Man trodde att man skulle ha all tid i världen innan man skulle behöva söka jobb men nu är det verkligen här.. Om 3 MÅNADER tar jag studenten, då är jag färdig i skolan.
ÄNTLIGEN, tänker jag, men då är jag inte längre trygg, jag är inte redo för att arbeta ännu, inte redo att få in sina fötter i arbetslivet.. Vad fort det går...

När jag började tänka på detta, kom jag även ihåg alla de drömmar man hade när man var liten.
Jag vill i alla fall ha ett stort bröllop, en storm snygg bil två barn och ett eget inrett hus.
Allt var bara så enkelt då, man hade sina drömmar och man gjorde lite i taget för att nå dem.
Det jag inte tänkte på då, var det att allt handlar om pengar, man måste ha pengar för att ha en snygg och fin bil, mycket MER pengar om man ska ha ett inrett hus och mer pengar för att kunna försörja två barn.
Men tänk vad tiden går fort, nu är jag snart där, precis vid det stora steget fram i livet.. Är jag verkligen redo för det?

Jag vill ju så gärna ha allt på en gång, och jag kan nog erkänna att jag är bortskämd, eller i alla fall var när jag var mindre då jag fick allt och brydde mig inte om hur mycket det kostade, det fick helt enkelt kosta det de ville.
Men nu har man ju helt andra tankar, nu vill man ju inte slösa sina pengar på onödiga saker, utan verkligen göra något för sina pengar. Visserligen går mina pengar till lägenheten och mat just nu och har inte alls pengar till några kläder, smycken knappt har jag pengar till att gå till frisören när jag behöver det.
Alla är beroende av pengar...

Visst har jag uppnått vissa mål under livet gång, jag har en bil som jag lånar av min far, och tack vara honom och Mor kan jag köra bilen, för de betalade mitt körkort. Vad hade jag engentligen gjort utan deras stöd på ekonomiska sidan.
Vissa har det faktiskt bra när det gäller körkort, studentgrejer och annat. Sina föräldrar finns där och kan hjälpa vid ekonomiska krissituationer och jag tycker inte att vi ska glömma att de gör det för att man ska lyckas, då är de värda så mycket tillbaka som man kanske aldrig skulle kunna ge dem. Men det härligaste är att de kan ge en hur mycket som helst och det enda de vill ha tillbaka är tacksamhet och glädje. Hur kan man inte vilja ha något mer tillbaka än det, det låter ju faktiskt ganska lite som de får gentemot vad vi andra får. Visst låter det konstigt? Det gör det i alla fall i mina öron.
Åhh sen finns det ju det bästa och den största drömmen av alla... Det är ju GIFTEMÅL..
Jag älskar verkligen bröllop, det är något som jag verkligen inte vill missa i mitt liv, jag vill kunna skriva inbjudningar, kolla brudklänningar, låta min pappa gå till altaret och lämna över mig, se alla gäster som är så glada över att jag har hitta min sanna kärlek. Det finns verkligen inga ord som kan beskriva denna dröm som jag har.. Det är bara något som jag bara måste uppleva under mitt liv. Så är det bara.

Barn barn barn, vem vill inte ha ett barn egentligen? Visst finns de dem som inte vill det och det respekterar jag.
Jag längtar även att få mitt egna barn, kunna uppfostra dem på sitt egna sätt och lära dem vad som är rätt och fel, skälla på dem när de gör fel, kunna finnas där både som mamma och kompis. Älska dem så som man aldrig har älskat någon annan människa. Visa dem allt och ge dem all den stöd som de behöver ända från det att de är små till det att de blir stora. Kunna prata med dem om vad som helst, och ge samma sak tillbaka. Finnas där när det är jobbigt för dem och när de har läxor. Kunna ge dem allt det man själv kanske aldrig fick. Ge dem en ny chans i livet. Kanske ge sig själv en chans i livet..

Ussch vad många drömmar och planer man har för sitt liv.
Men det kanske är långt bort i alla fall vuxenlivet? Eller är det precis runt knuten? Visst får man drömma?




Ha en bra kväll i alla fall..


Looove// Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0