Huset!

Hejsan!

Idag vaknade jag redan vid 8.00, då gjorde jag lite frukost och sen började jag göra mig iordning för att åka till mamma.. Jag skulle hjälpa henne att rensa lite fler lådor idag.. Ni anar inte hur mycket lådor det är att packa ner, slänga och packa upp. Eftersom det är Loppmarknad i föreningslokalen på lördag ska vi åka ner dit med massa saker och se om vi får något sålt. Det kommer faktiskt bli skoj, jag och syster ska vara där nere :)
Kul att man kan göra något med lillasyster när hon inte är hemma så ofta.
I lådorna jag kollade i idag var det massa saker från min skolgång från ettan till nian.. Det var riktigt mycket som jag har sparat som jag inte riktigt ville ha nu men som jag tyckte vore kul att spara då..
Jag hittade en kalender som jag hade haft i sjuan och redan då ställde jag höga krav på mig själv, som t ex skulle ha höga betyg i alla ämnen, hur kan en 13-åring ha så höga krav på sig själv?
Det finns säkert många som har det, men till vilken nytta egentligen? Presterar man bättre eller mår man bara dåligt?
Jag vet i alla fall att anledningen till att jag mådde så dåligt under en period i nian var för att jag hade höga krav på mig själv. Men jag fortsatte såklart i samma tempo och det visade sig sen att jag var nära att gå in i väggen, inte bara för skolan utan för alla de saker jag gjorde utanför skolan som tex gympa, fotboll och familjen/pojkvännen..

Jag tycker att man egentligen ska sätta mål som man vet att man klarar av.. Alla mål behöver inte komma med en gång, utan det gäller att man strukturerar upp sin dag och sin vecka på så sätt tror jag att man kan tacklas med stress och utbrändhet.. För det är inte vanligt att en 12-13 åring blir utbränd p g a skolan.. Eller?

Nu har jag ätit lite och pluggat lite.. Jag har skickat en inlämningsuppgift till min datalärare nu och det känns skönt..
Nu väntar jag bara på att H ska komma hem så han kan ta hand om mig.. Jag har gjort mycket nytta idag, slängt massa papper och kartonger här hemma sen även slängt papper och kartonger åt mamma..
Slängt sopor och städat kattlådan.. Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på någon bra film.
Senare ikväll vet jag faktiskt inte vad jag ska göra, men H kanske ska hjälpa mig med en annan uppgift.

Ha en skön och trevlig kväll allesammans!
Loove/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0