Inredningstips 2!

God morgon på Er..
Jag var upp redan vid 8.00 idag, hade en tid hos tandläkaren vid 9.00. Åt lite frukost och borstade mina tänder extra noga och extra länge för att vara på den säkra sidan :)
Jag hade fina tänder, som tur väl var. Senn när jag kom hem låg H fortfarande och sov men han vaknade när jag kom in i rummet :) Sötnos!

Jag har hittat lite mer saker som jag tycker är fina till hemmet..

Denna lampan hittade jag på Åhlens för 225 kr, lite dyrt kanske..
Särskilt om man skulle vilja ha två stycken.
Jag tycker att denna skulle passa antingen på nattduksbordet eller i fönstret i kök eller vardagsrum. Den är stilren och har en snygg deisgn..

Sen gillar jag även denna ljusstaken   Denna finns också på Åhlens för 99 kr.
Det jag gillar med denna är att man kan lägga i småstenar i olika färger, t ex lila, blå eller svart om man tycker om det... I mitt vardagsrum är det vita väggar och orangebruna väggar, så om jag skulle köpa denna skulle jag ta småstenar i brunt eller i oranget och sen ha ett värmeljus eller ett blockljus i vitt för att ge det mer kontrast..

Det jag tycker är viktigt är att man inte blandar för mycket färger och former i ett rum, det kommer se ut som ett kaos sen i slutändan om man köper massa saker som man tycker skulle passa men som man kanske tröttnar på senare. Jag har t ex fått slänga lite krukor, växter m.m för att det inte passar in i några av rummen här hemma.
Det är lite tråkigt men man kan inte ha hur mycket saker som helst.. Det ger rummet fel budskap.

Ett litet tips för Er med en mönstrad fondvägg;
- Tänk på att inte fortsätta i samma mönster när det gäller soffa, kuddar eller dukar.
- Börja med enfärgade kuddar, dukar m.m
- Om din fondvägg är svart och vit, tänk på att fortsätta i de färgerna och sen kan du ge rummet lite färg genom gardiner, kuddar, filtar, ljus, lampor och mattor.

Nästa gång jag skriver komma jag berätta lite om olika färgkombinationer :)
Lycka till!
Loove/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0