Inredningstips 3!

God eftermiddag på Er!!

Idag har jag varit i skolan till kl 15.00, har hunnit med ett data prov och en presentation. Det är såå skönt att ha det gjort :)

Tänkte komma med ett inredningstips till er idag!

Dagens rubrik är Sovrummet:
Det jag tycker man ska tänka på i sitt sovrum är att få in känslan av lugn och ro men samtidigt en plats som ska vara tillfreds för alla egentligen.
De färger som jag tycker att man kan mixa med svart, beige, brun, latte, lila, blå och grön..
Lila, blå och grön ska vara de färger som får människan att komma till ro, helst ska det vara i ljusare nyanser men om man gillar starka färger tycker jag man ska satsa på en mönstrad fondvägg. Samtidigt som det ger liv i rummet kan man även få det att se stilrent ut.

Ett ex:
Man har t ex en ljuslila/mörklila fondvägg i ett mönster, de andra väggarna kan antingen vara beige eller latte/brun.
Färg på säng behöver inte alltid gå i samma färg som väggarna utan om man gillar tex en vit sänggavel tycker jag att det är jätte snyggt, men tänk då på att du ska jobba med färgerna kombinerat med möbler, dekoration m.m som du vill ha i sovrummet. En vit sänggavel med vita nattduksbord är väldigt snyggt. Du kan antingen ha någon brun/latte färgad duk eller krukor som gör att rummet får en helhet. Inte för många olika färger utan håll dig till de som väggarna och möblerna har för att inte skapa färgkaos.. På så sätt kommer du inte få någon ro i sovrummet...

Tänkte lägga ut lite bilder på fina saker som skulle kunna passa i ett sånt här sovrum..
Men det blir lite senare har lite saker jag ska ta hand om först..:)
Loove/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0