Idag blir det pannkakor!

Hejsan!
Idag blir det pannkakor, eftersom jag är ganska lat och slö idag orkar jag inte ägna så mkt tid till matlagning.
Därför blir det pannkakor.=) Det är gott och det går snabbt att vispa ihop smeten!
Under tiden pannkakorna steks kan man göra andra saker samtidigt som tex träna inför ett prov man har, sitta vid datorn eller varför inte slänga ihop tvätten..

Mitt recept ser ut så här;
Du tar först fram en bunke, i den häller du i;
2 ½ dl vetemjöl
½ tsk salt
3 dl mjölk
blanda dessa, sen häller du i;
3 dl mjölk
3 ägg
och det smälta smöret.
Du ska ha ca 30-50 g smör, gärna smält innan. Du häller i det i blandningen på så vis slipper du grädda varje gång i stekpannan om du nu inte tycker att det är godare men för mig spelar det ingen roll.=) Funkar vilket som!

Sen serverar du det med lingonsylt eller socker..=)
Smaklig Måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0