Haft en mysig vecka!

Hejsan på er!

Anledningen till att jag inte har uppdaterat har varit för att min kära Babe har varit hemma och haft semester en vecka tillsammans med mig och då har vi spenderat all tid till varandra :)
Nu är han tillbaka i Norge och har börjat arbeta, nu kommer det pågå ända fram till Brasilien resan som är den 1 oktober nu.. TAP har ändrat sina flygtider så det fick bli ett tidigare flyg.. Kommer hem den 26 oktober så det ska bli riktigt nice :)

Eftersom jag ska praktisera på hotellet också i två veckor kommer jag även hinna med att ha lite extra semester från skolan.. Hii! Kommer jobba 10 dagar och sen är jag ledig i 14 dagar ungefär..
Då ska det ätas god hotellfrukost och goda middagar.. Dricka massa gott och svalka sig i poolen och i havet :)
Kanske till och med hinner med en eller annan utflykt till några kända orter..

Denna gång kommer jag låna pappas kamera så det blir massa bilder på dit vägen, när vi är där och när vi åker hemåt.. :) Ska få H att vara med på fler kort och ta mer kort på mig också :)

Vissa av er kanske är intresserade av att se hur jag klär mig i ett så varmt land som Brasilien och hur jag kommer se ut med arbetskläder på mig.. (Inte ens jag vet vad jag ska ha för kläder)..

Igår städade jag lägenheten, var inne i stan med pappa och syster.. Shoppade en liten handbok med portugisiska fraser som kan vara bra att ha under resan.. Mycket bra köp, fanns på Akademibokhandeln för endast 99 kr :P

Sen hittade jag även två bh-ar som kan vara till stor nytta vid resan och även här hemma såklart :)
Nu håller jag på att tvätta lite maskiner också, syster är här och behöver tvätta lite av hennes kläder också..
Sen ska vi nog bort till pappa igen för att äta lite middag. Det blev lite filmtittande igårkväll och det ser ut som att det blir det även ikväll.. Men soffan som jag sover i är inte så bekväm får lite ont i ryggen men annars mår jag prima :)

Längtar till torsdag för då kommer babe hem.. Men jag ska även jobba hela helgen då han är hemma..
Typiskt men det gäller ju bara en helg så varför inte och sen tycker jag det ska bli roligt att träffa de härliga pensionärerna igen..

Nehe dags att planera lite praktikplatser under hösten nu.. Behöver ha så mycket klart som möjligt..
Sen ska det skrivas listor för packning och skolläxor innan vi åker..
Vi ska vaccinera oss och det ska inhandlas mer linnen och lite shorts.. Tur att vi redan har solkräm färdigt.

Dags att återgå till arbetet :)






Loove/Malin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0