Roomservice

Roomservice igår!

Ja i gårdagens program av Roomservice hade de två rum som de skulle fixa..
Det ena skulle bli tv-rum/gäst-rum och kontor, det är en riktigt konstig kombination, men men sen var det matsalsrum/vardagsrum aktigt..

När de började med tv-rummet m.m tänkte jag oj vilken skillnad det måste vara för paret.. Tyget som de använde på madrasserna var inte alls min smak..Jag hade valt fler enfärgade tyger också för att få lite mer struktur.
Men tillsammans med kuddarna blev det fint, men resultatet av det rummet var ändå att det såg ut som en fotostudio, "Ni kan lägga er där i den kuddhögen"... Nae jag tyckte inte riktigt om det.. Lampan i taket tyckte jag va fin och den gjorde sig bra i det stora rummet. Fina färger hade de också och bioduken var ju också bra..
Så i stora hela var ganska många bitar okej men det kunde ha varit lite renare och mindre indiskt.. Jag fick en känsla av indien.. Dumt att man inte får veta vad paret hade för planer egentligen på rummen..

Sen var det ju matsalen och vardagsrummet i samma, fast hon använde sig av zoner..
Ena zonen var till förvaring och den andra till matsal och den tredje vardagsrumsaktigt.. Jag tycker själv att hon gjorde helt rätt eftersom rummet inte var så möblerbart, men hon fixade det galant..
Det ska jag ha med mig sen..
Mattias fick göra ett eget bord och jag tycker att det var väldigt fint, men i mina ögon skulle jag velat ha det lite mörkare.. De stora "kyrkfönstrerna" som hon hade på väggen med belysning bakom var väldigt snyggt och häftigt..
Jag gillar hur denna inredaren tänker :)
Sen var det förvaringen på väggen som skull likna lådor, det tyckte jag var riktigt bra, man tänkte inte riktigt på att det var en vägg med bara förvaring där.. Särskilt när hon målade allt vitt.
Sen tyckte jag ändå att rummet fick en helhet i sig..

Men om jag får bestämma hade jag valt lite andra färger bara.. :)
Bättre program än den gången med det gröna pojkrummet :/

Men men ha en bra dag!
Loove/Malin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0