Drömmar!

Ja det finns så mycket drömmar i mitt huvud just nu, eller funderingar och tankar kanske man också kan kalla det!
Eftersom jag går en kurs på Allbo Lärcenter inriktning på försäljning och entreprenörskap tänkte jag mig att starta ett eget företag någon gång i livet. Kanske inte direkt men som sagt drömma kan man ju göra och just nu kostar det ingenting :)

Mina funderingar såhär långt är att antingen startar jag ett café någonstans på denna planeten eller så startar jag en inredningsbutik med massa snygga och billiga prylar till alla typer av människor :) Eftersom jag själv brinner för inredning kan jag inte tänka mig något annat! Om jag hade fått bestämma hade jag gjort iordning hela lägenheten efter vad jag och H tycker, men man bor ju som sagt i lägenhet och man har en hyresvärd som bestämmer åt en egentligen. Så det bästa vore egentligen att flytta till ett hus och börja om från början.. Men vad f*n jag är ju bara 20 år. Jag ska ju inte tänka på sånt egentligen men som sagt man får ju ha drömmar :)

När det gäller caféet tänker jag mycket på namn, plats och tidpunkt.. Jag tycker det är väldigt roligt att baka och serva andra människor och ge dem vad de vill och samtidigt ge mig själv något, och jag har verkligen chans nu att kolla om jag verkligen passar i ett café i och med min praktik som jag har på "linjen/kursen" som jag läser! Bara denna terminen har jag praktik först från v 8-11 och sen v 16-19 så jag ser verkligen fram emot det :)

Till hösten har jag 35 dagars praktik som jag får använda hur som helst och mina tankar är att jag ska åka till Brasilien och göra min praktik på Blue Dream Resort, hos min mammas kusin! Det är ett sånt otroligt ställe och det bästa med det är att det finns inga turister på hela stranden spelar ingen roll vilken tid på dygnet.. Det är helt tomt och stilla så långt stranden räcker och så långt man kan se :) Helt underbart.. Först trodde jag inte att paradis fanns men efter att ha varit två gången älskar jag det och för mig är det stället ett paradis för mig!
För vissa räcker det med att åka till Spanien eller Portugal och semestra men jag älskar verkligen detta ställa och det ger mig den lugn och ro som jag kan behöva ibland. Det bästa med det är att det är varmt och skönt, ibland lite för varmt speciellt de första 2 nätterna :) Men man får ju härda sig lite!

Mina mål för stunden är egentligen att skriva en ansökan om utlandsbidrag för min praktik och sen är det att börja ett litet projekt som jag kallar "Mitt drömföretag" där jag ska spåna och kolla upp massa saker om hur jag skulle vilja ha mitt egna företag och komma fram med exempel till hur jag ska börja min verksamhet..

Just nu älskar jag mitt liv och jag tänker på min far varje gång jag tänker på Brasilien! Det är så många minnen därifrån med familjen..

Det var allt för mig idag, hoppas ni får en trevlig afton.. Snart kommer min älskling hem :) <3




Loove/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0