Projektet är igång!

Hejsan på Er :)

Har spenderat dagen i skolan, kom hem för några minuter sedan. Gjort iordning i byrån som jag köpte igår på IKEA kommer bilder senare. La in bland annat matlådor, vasar, skålar och ugnsformar så nu är den piffad och klar :)
Älskar att köpa möbler och som ni vet brinner jag för inredning!
Idag i skolan hade vi småföretagande och uppgiften som vi ska göra är att försöka starta ett företag, vilket är en dröm för mig.. Nu har jag verkligen chansen till att göra något vettigt!
Jag vill inte säga för mycket om mitt projket men jag tror att det är något som många skulle gilla och som många kanske saknar.. Jag vet att jag saknar det häromkring!
Jag kan säga så mycket som att det handlar om inredning och prylar i alla fall :)

Denna upgift hoppas jag kommer få bra kritik både från mina kurskamrater och för dem som kommer känna till det!
Det svåra är egentligen att få kunder att komma och få dem till att köpa mina produkter och just nu håller jag på med en affärsidé för mitt projekt! Det är lite svårt i början men när man väl kommer igång så flyter det på ganska bra, fram till det första hindret då vill säga :P Förhoppningsvis kommer inte det förrän man pratar med banker, försäkringsbolag m.m.

Vi kommer även ha praktik (LIA) under våren i 8 veckor och under dessa veckor kanske jag ska inrikta mig på antingen butik eller inredning.. Jag tycker själv att Växjö inte har så mycket att erbjuda när det kommer till Inredning, för det mesta är det samma sak i varje butik. Vissa produkter kanske sticker ut men det är inte så många ändå.. Det saknar jag faktiskt!

Jag hoppas i alla fall att mitt projekt kan leda till något senare och om jag har tur kanske jag efter sommaren har ett eget företag :) Vem vet??
Det är min dröm som sagt som jag ska försöka uppfylla nu under detta året.

Men men nu ska jag skriva lite och kolla upp lite information om andra företag :)
Ha en bra dag!
Skriver mer ikväll eventuellt, jag har gympa och sen är det ju handboll ikväll ! Heja Sverige!
Loove/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0