Friska luften!

Tjenixen :)

Vilken dag det har varit, eller en halv dag får jag nog säga..
Började med skola mellan 08.40-11.30 ungefär, då redovisade jag min LIA presentation som gick bra..
Jag blir alltid så nervös nu för tiden men det försvinner sen. Det underliga är att i ettan på gymnasiet var jag inte alls nervös inför mina redovisningar utan det kom mot slutet och då tycker man ju att det är som viktigast.. Men men det sitter i fortfarande och jag har ingen aning om vad som kan vara anledningen till det.. :/

Efter skolan körde jag till ICA för att handla lite mjölk och pålägg.. Vi verkar vara en riktig brödfamilj :)
Äter mackor till allt känns det som, nae men skämtosido ibland känns det som det..
Efter det började jag plocka undan, diska och städa i sovrummet.. Har ingen koll på hur jag har mina tvätthögar längre men nu är det fixat :) Jag sorterar min tvätt i mörk 40, vit 40, vit 60, mörk 60, rosa-röd-gul 40 och rosa-röd-gul 60 i en varsin korg men denna gången hade det blivit lite fel.. Och ibland ska man nog inte fråga sin sambo om han kan tvätta för då åker allt in i samma maskin.. Men det handlar ju om uppfostran så klart :) Kanske dags att starta egna regler och normer i min lilla familj..

Sen har jag bytt ut lite dukar på borden också och jag har haft dörren öppen enda sen jag kom hem.. Det är så härligt med den friska luften som bara sveper in i lägenheten.. Man känner nästan att våren är på gång..

Men jag har även kommit på att jag behöver skriva lite på min uppsats och en annan uppgift som ska redovisas imorgon.. Inte så stor uppgift, behöver inte lägga så mycket energi på den men däremot behöver jag lägga MYCKET energi på uppsatsen.. Den är väldigt viktig inför mitt projekt. Så jag hoppas jag hinner skriva lite innan H kommer hem.. Måste äta lite också. Men först ska jag städa badrummet lite.. Fattar inte hur mycket man kan skita ner.. Såå äckligt!

Jag har kommit på en annan sak också.. Varför är man så lat när det gäller att torka av diskbänk, arbetsbänk, bord och spis? Förstår verkligen inte att jag är så lat.. T ex när man har kokat kaffe så torkar man inte av efter sig, händer någon enstaka gång kanske men sen är det lika skitigt igen. Usch tvii och bläää!
Bättra på detta får jag nog göra.. Blev så glad igår när H hade dammsugit hemma men tyvärr blir det lika skitigt igen så jag får nog ta ett varv till idag :/ Psst säg inget till H..

Nehe kära vänner, dags att börja städa lite till och plugga lite.. :)




Have a nice day!

Loove/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0