Inredningstips 4!

God morgon!
Några av er har nog redan varit upp länge och det har jag också i och för sig.. Gick upp vid sju tiden och satte igång lite kaffe medan Baby låg kvar i sängen även ifall det var han som skulle gå upp till väckarklockan inte jag!
Men men, hann kolla på en film också på morgonen och surfat runt lite på datorn, ringt ett samtal om ett jobb.
Det låter faktiskt ganska likt mitt projekt som snart ska vara klart by the way :) Kommer bli as roligt när jag väl kommer igång!

Men nu till dagens inredningstips!

Detta gäller er som har en hörnsoffa, och då menar jag inte de här sofforna:


Om man nu kan kalla det hörnsoffa, men i alla fall.. Detta handlar om en helt vanlig oldfashion hörnsoffa.
Vi har en här hemma och det som negativt med den är att man måste inreda diagonalt.. Har ni t ex tänkt på att när man har en hörnsoffan sätter man ofta tv:n i ett hörn.. ? Såklart man gör annars ser man ju inte tv:n det har ni faktiskt rätt i.. Men allt annat som är i rummet får man också ha diagonalt..
Jag tycker att det är viktigt att man kan se helheten i rummet.. Istället kan man anävnda sig av räta vinklar på t ex, bord, hyllor, mattor m.m. Om man har en hötnsoffa kanske man ska ha en rund matta för att skärma av formarna lite.. Då menar jag fyrkantigt, rektangulärt, runt eller vad som helst. När man inreder är det lätt att man väljer en rak soffa, rak matta och ett rakt bord.. På så sätt ser rummet väldigt stelt och rakt ut.. Inget ser levande eller impulsivt ut. Då kan man istället byta ut det raka bordet till ett runt eller en rund matta istället för en rak..
För er som gillar svart och vitt tänk på att sätta in en annan färg på så sätt får ni också ert rum att se levande ut! Inte lika kallt och rakt. Våga chansa lite fungera det så gör det annars byt och testa något nytt..

Nästa gång ska vi ha en sådan soffa som är på bilden, dock lite större.. Men även ifall den kan se ut som en hörnsoffan har du fortfarande raka vinklar som gör att du kan ha tv:n rakt.. 
Om vi säger att ditt tv:rum är fyrkantigt till form ska man ju inte ha en hörnsoffa, mycket att ytan i rummet försvinner då och kan också bli svårt att möblera. Vi har ett rum på ca 35 m2 och vi har hörnsoffan, vilket gör att rummet känns väldigt litet och jag har haft svårt att möblera så som jag har tänkt att det skulle vara.. :)
Men ibland får man nöja sig med det man har och sen får man se när man ändrar på det...

Nehe nu måste jag borsta tänderna och fixa iordning mig.. Sista dagen på praktiken idag!! :)

Loove/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0